Ett nytt och unikt verktyg för effektiv möteshantering
- Ett system som anpassar sig efter dig. Inte tvärt om.
- Kapar och skapar tid. Hitta tid, plats och tjänst enkelt och snabbt!
- Som du lätt kan ”branda” i ditt bolags grafiska identitet.
- GDPR är viktigt för oss! All data finns på servrar i Sverige.
- My Bookings är inte endast för banker, det kan anpassas oavsett branch!
Intresserad av My Bookings?
Bankerna litar på oss
Delar av den hårt regelstyrda bankvärlden har sett fördelarna med My Bookings. I samarbete med Sparbankerna har vi anpassat systemet utifrån deras behov. Både vad det gäller utseende, innehåll och säkerhet.
Vi har till och med döpt systemet till Mötesbanken åt dem.
Här fanns ett behov av att kunderna inte bara själva skulle kunna boka en tid utan även välja vilken rådgivare man önskade. Rådgivaren får in uppgifterna i sin kalender och kan lätt få en överblick på sitt mötesflöde.
Sagt om My Bookings
För mig som gillar data och uppföljning så har vi gått från magkänsla och gissning till fakta. Det har hjälpt oss att förstå vad kunderna efterfrågar för typ av möten samt gett oss bättre möjlighet att sätta tydligare förväntningar på rådgivarna.
Förutom möjligheten för kunderna att boka ett möte helt på egen hand så har det blivit betydligt enklare för de kollegor i telefon som bokar de allra flesta mötena. Från 10-15 minuter per bokning till 1-2 minuter. Man får hjälp att hitta den första lediga tiden och behöver inte hålla koll på vilket kontor som rådgivarna arbetar på för dagen.
Allt detta och mer därtill
Ur ett kundperspektiv
My Bookings är öppet 24 timmar om dygnet - ökar tillgängligheten för era kunder.
- Kunderna kan enkelt och snabbt själva boka sitt möte
- Se tillgängliga tider
- Boka den tid, plats, tjänst som passar bäst
- Välja digitalt eller fysiskt möte
- Enkel överblick över bokade möten
- Få en bekräftelse samt påminnelse på SMS
- Ändra eller avboka ett möte
- Komma in i väntrummet med en QR kod innan/efter öppettid (tillägg)
Ur ett personalperspektiv
My Bookings - Där kunden bokar in sig själv och du kan fokusera på mötet.
I administrationssystemet för personalen, hanteras och anpassas all information som visas för kunderna. Det är även här som en användare kan lägga upp sina scheman och hanterar sina bokningar. För de kunder som ringer in, kan personalen snabbt hjälpa till att hitta en tid som passar.- Boka nya möten/avboka samt ändra möten
- Se bokade möten (egna respektive överblick alla)
- Boka resurser som t.ex mötesrum
- Flytta möte till en kollega vid t.ex sjukdom
- Flaggning i sin kalendervy vid nya, ändrade eller avbokade möten
- Se sina bokningar i en Outlook kalender
- Mobilanpassad vy där personalen ser sina bokningar i mobilen
- Lägga upp ett eget schema, ändra och radera
- Överblick av allas scheman
- Ämnen/tjänster – enkelt anpassa som t.ex. ej digitalt möte, dolt ämne/tjänst för kund etc
- Personal - sätt behörigheter och tilldela tjänster
- Resurser - lägg till och schemalägg t.ex mötesrum
- Och så mycket mer
Säkerhet framför allt
My Bookings - GDPR är viktigt för oss!
- All data finns på servrar i Sverige och inga leverantörer finns i tredje land. Avidentifiering av kunder och användare finns inbyggt i systemet.
- Systemet är en mobilanpassad, webbaserad applikation där inloggning sker med BankID eller lösenord.
- Läs mer om vårt GDPR arbete här.